2009/03/19

honesty - Billy Joel
誠實肯定是這世上最寶貴的東西之一,當慾望與虛假淹沒了一切,誠實就像被埋沒在垃圾山裡的鑽石!

Billy Joel - Honesty

If you search for tenderness
如果你尋找的是溫柔


It isn't hard to find
那並非難事

You can have the love you need to live
你可以擁有你需要活下去的愛情

But if you look for truthfulness
然而,假如你找尋的是真實

You might just as well be blind
或許你只是視茫茫而看不清

It always seems to be so hard to give
給予似乎一直不是件容易的事

Honesty is such a lonely word
誠實是一個寂寞的字眼

Everyone is so untrue
每一個人都不真實

Honesty is hardly ever heard
誠實幾乎很少聽到

And mostly what I need from you
然而我最需要從你這裡得到真實

I can always find someone
我肯定可以找到某人

To say they sympathize
博取他們的認同

If I wear my heart out on my sleeve
假使我將自己的心敞開

But I don't want some pretty face
但是我不要美麗的外貌

To tell me pretty lies
來告訴我美麗的謊言

All I want is someone to believe
我要的只是一個可以信任的人

Honesty is such a lonely word
誠實是一個多麼寂寞的字眼

Everyone is so untrue
每一個人都不真實

Honesty is hardly ever heard
誠實幾乎很少聽到

And mostly what I need from you
而我最需要的真誠是從你而來

I can find a lover
我可以找到戀人

I can find a friend
我可以找到朋友

I can have security until the bitter end
我可以擁有安全感直到痛苦結束

Anyone can comfort me With promises again I know, I know
任何人都可以一再的使用承諾安慰我,我知道,我懂

When I'm deep inside of me
當我內心深處

Don't be too concerned
不是那麼在意

I won't ask for nothin' while I'm gone
當我死心時我不會沒有要求

When I want sincerity
而我需要的真誠

Tell me where else can I turn
請告訴我在哪裡可以使我回心轉意

Cause you're the one that I depend upon
因為你是我所倚賴的

Honesty is such a lonely word
誠實是一個多麼寂寞的字眼

Everyone is so untrue
每一個人都不真實

Honesty is hardly ever heard
誠實幾乎很少聽到

And mostly what I need from you
而我最需要的真誠是從你而來

arrow
arrow
    全站熱搜

    無可救藥的樂觀 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()